- TitelBeurkundung
- Inhalt
(Montag nach Kreuztag der Findung)
Conrat Lebnoch zu Asten, Statthalter des Gerichts zu Rottenburg, sitzt für den dortigen Richter Jacob Marchperger zu Münster zu Gericht. Da fragte die Gemein zu Münster, "was pen oder puos darauf wer, wan ainem ain vih zu schaden gieng". Darauf wird geurteilt "wan ainem ain vih zu schaden get, so sol er das ein tun und sol das Treyben mit ainer sumer laten, das dem vih kain schad bescheh und sol das verkünden, dem das vih zugehört, der des das vih ist, sol dem der schad gechehen ist phand zurecht geben, wann er dan die phand geit, so soll er danach die nachpur zu im nehmen und lannzzen schowen, ob das vih oder zyn daran schuldig seyn.
Sind die zeün schuldig, so sollen dem seine phand wieder geben und sein vih on engaltnüss ledig gelazzen werden. Es sol auch die weil niemand kainen zaun nicht hyntz daz die schaw beschehen ist, bessern. Wer aber sach,d as das vih schädlich eigebrochen hiet, so sol der dem der schad beschehen ist darnah die nachpurn ouch zu im nemen und lazzen schetzen, was das vih schaden getan hab, damti da sder schad abgethan werd. Wer aber ainer, dem sein vih zu schaden gieng so trützig und sich zu recht phand zu geben hüntz an ain schawen setzet und sein vih mit phand nit lösen wölt, wan dan der dem der schad beschehen ist, dem vih ain püschel hey an den füerst hengt, damit hat er dan genug getan".
Siegler: Jacob Marchperger, Richter
Bei den Rechten waren:
Lienhart Scheurl, Swaiger von Hausen, Cristan Rumpel, Gilg Lehner, Stoffel Schühel, Bartl May von Ästen und Jacob Ramppel.
Original Pergament, Siegel fehlt, Pfarrarchiv Münster Urkunde Nummer 15 und. 34.
15,5 x 31,5 cm, Plica: 2,7 cm.
Abschrift auf Papier beiliegend.
Regestnummer: 47.
In den Archivberichten aus Tirol, IV, 447.
- Provenienz
- Entstehung10.05.1473
- Umfang1 Urkunde und 1 Papierabschrift
- Signatur6.7405.A48
- URN
Klassifikation
